Pemasa kira kebawah (Countdown Timer)

Qur'an Daily

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayah, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk. Kecuali orang-orang yang bertaubat, dan memperbaiki (amal buruk mereka) serta menerangkan (apa yang mereka sembunyikan); maka orang-orang itu, Aku terima taubat mereka, dan Akulah Yang Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani.

(Surah Al-Baqarah: 159-160)

Hadith Daily

Narrated 'Abdullah bin Abbas :

Al-Fadl (his brother) was riding behind Allah's Apostle and a woman from the tribe of Khath'am came and Al-Fadl started looking at her and she started looking at him. The Prophet turned Al-Fadl's face to the other side. The woman said, "O Allah's Apostle! The obligation of Hajj enjoined by Allah on His devotees has become due on my father and he is old and weak, and he cannot sit firm on the Mount; may I perform Hajj on his behalf?" The Prophet replied, "Yes, you may." That happened during the Hajj-al-Wida (of the Prophet ).

Bukhari :: Book 2 :: Volume 26 :: Hadith 589

Monday, June 15, 2009

"X PEGI KEJE TAPI PEGI HOLIDAY. APA JADAH" episode I

haaaa.....memang budak praktikal tahap lampao gile aku ni. suke2 je wat cuti 4 ari gi olidae. mule2 gi tu supervisor x kate ape. bile balik, baru die cakap "x boleh sebenarnye". fuhh...hangin smacam je rase. tapi kalu ikutkan, mmg xleh sebab kan dikira semester pendek. huhu~ watever la, yg pnting aku dah pegi dan aku dah balik. so skarang masa untuk bercerita~!!!

Hari 1:

bangun pagi2 sebab flight pagi (Airasia suke wat flight pagi. bosan btol). eh, lupe lak nak cakap aku pegi mane. aku pi aloq staq, pastu pi langkawi, pastu pi perlis. 3 ari, so ade 3 episode la yg aku wat. aku gi dgn family makcik aku dgn suami die dgn anak die 4 org yg macam haru-biru, tambah lak dgn adik2 aku due org, maka ade 9 org sumenye. mule2 ni pi aloq staq naek flight pukul 7.15am. weehee...sonoknye naek kapal terobang!


[kapal terbang yang ditunggangi. nampak belakang tu gelap lagi (tu kire gelap aku la tu. ahax). gambar hak milik kekal]

perjalanannya tak lama, tak sampai sejam pun. maka kalu nak makan2 ni memang tak sempat, tapi makcik aku ade pre-book makan2 utk anak2 die kan, so dapat la aku mrasa sikit. sedap dow!


[aku hanya mampu melihat spupu aku nami makan nasi ayam airasia je. tapi sebab die tak suke sayo, maka aku kebas la sayo tu. sayo pun sayo laa...gamba akunye ni]

adik aku lak nak muntah! haram jada!


[takde la, aku saje suro die bwat2 muntah. hahah~][eh lupe nak cakap, gamba ni aku punye]

pas sampai airport aloq staq tu, makcik aku kat sana dan anak2nya datang jemput kitorang. rupenye tido umah diorg, aku ingt dapat tido hotel ke. hehe. mase kat umah diorg tu, aku jumpe satu fenomena ajaib. tengok je gamba bawah ni:


[akunye]

nasi lemak kat sane dijual dlm sokkaba(perkara biasa) tapi ade cop huruf kat ats sokkaba tu! (luarbiasa!). then rupenya 'A' tu stands for ayam. dalamnye ialah nasi goreng dan secebis ayam. fyi, nasi die kecik je, serious aku x kenyang. tapi harge 60c, mahal jugak. aku cakap "kalu jual macam ni kat kl, memang org marah' haha~ pastu ade lak cop huruf 'D', stands for daging. aku xleh bayang kalau ade nasi goreng cop hurufnye 'B'. hahaahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaa~

meh tengok spupu aku yang sengal! (name die amil. org panggil die hagemaru!)

No comments: