Pemasa kira kebawah (Countdown Timer)

Qur'an Daily

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayah, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk. Kecuali orang-orang yang bertaubat, dan memperbaiki (amal buruk mereka) serta menerangkan (apa yang mereka sembunyikan); maka orang-orang itu, Aku terima taubat mereka, dan Akulah Yang Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani.

(Surah Al-Baqarah: 159-160)

Hadith Daily

Narrated 'Abdullah bin Abbas :

Al-Fadl (his brother) was riding behind Allah's Apostle and a woman from the tribe of Khath'am came and Al-Fadl started looking at her and she started looking at him. The Prophet turned Al-Fadl's face to the other side. The woman said, "O Allah's Apostle! The obligation of Hajj enjoined by Allah on His devotees has become due on my father and he is old and weak, and he cannot sit firm on the Mount; may I perform Hajj on his behalf?" The Prophet replied, "Yes, you may." That happened during the Hajj-al-Wida (of the Prophet ).

Bukhari :: Book 2 :: Volume 26 :: Hadith 589

Thursday, June 4, 2009

KISAH LAMA TAPI BARU KUAR...part II

Ha, yang ni pulak kisah minggu lepas, iaitu hari Ahad 31 Mei 2009. Bayangkan, tiga jemputan rumah oang kawen. Pergh...tiga pinggan nasik aku cekik. Mula-mula pegi kenduri kawen kat kampun ibu iaitu Kg. Dato' Abu Bakar Baginda di pinggir Putrajaya. Yang sedeynya, laok die takde ayam. ada daging je. I takleh makan daging, puasa (sebenarnya ibu aku x bagi makan, nanti alergi sepi lagi. maka takleh makan sampai la arini). lauk yang aku makan sambal goreng je laa...
dah tu, condel cendol yang dihidangkan masin rasanya. huh~tapi abis jugak aku makan. lalala~


[cendol kat kenduri tu tak rupa cendol ni langsung. amek kat sini]

Pastu kitorang gi ke umah no.2, di Seksyen 6 Bandar Baru Bangi. ayah aku cakap umah ni umah Ramli pendek (??) kawan die a kot. tengok lauk.....lohh...xde ayam...daging jugak lauk die..ada rendang daging hancur. senyap-senyap aku amek, makan. ibu tak nampak. huhuhu~nasib baek x alergi sepi...pas makan, kami pun pi salam kat toan umah. sempat lak ibu dengan adik aku posing kat bench dekat2 tempat kitorang parking keter. nah, gambarnya..


[Kesengalan ibu dan adik aku terserlah. Lakonan yang dilakonkan: Ibu kentut, anak tutup idung. Gamba ni aku punye]

Pastu gi uma oang kawen kat kampung ayah aku lak. yang ni takde gamba, sori. tapi kali ni, baru ada ayam! Nyam2! Huhu~! Dapat gak makan ayam..

Maka, dengan ini, sejumlah tiga pinggan nasi telah dimakan (nasi saja, pinggan tak termasuk). Kau tak tahu bertapa kenyangnye aku. Pas kenduri tu, pegi la umah nenek belah ayah aku yang tak jao sangat tu. dah, kat sana pakcu bagi keledek goreng pulak. mencekik lagi. ade juga sedara Count Dooku (buah duku) tapi aku x minat kerabat Count Dooku so aku tak makan.

Malam tu, aku tak makan. kenyang sangattt~ huhu~

2 comments:

Anonymous said...

ko mentang2 dah dpt mkn nasi lauk ayam sampai lupe amik gambar .....apada....

Ian 이재인 said...

hahaha~ sedap sgt..xtahan...huhu